niedziela, 16 października 2011

Wojna

Spacerowałem. Dotarłem do dzielnicy na obrzeżach miasta w której nigdy wcześniej nie miałem okazji się znaleźć. Tuż obok chodnika wyrastało duże wzgórze. Podzielone było na liczne tarasy na których uprawiano jakieś krzewy. Niebo pokryte było ciemnymi  chmurami i powoli zaczynało kropić. Przyspieszyłem kroku i dostrzegłem jakiś klub. Przy wejściu stała woskowa figura Freddiego Mercury naturalnej wielkości, gestem rąk zapraszająca do wejścia. Skorzystałem więc z niemego zaproszenia. W pomieszczeniu panował półmrok. Jedynym źródłem światła były różowe neony ciągnące się wzdłuż długiej lady. Zamówiłem coś do picia i usiadłem przy jednym ze stolików, tuż przy ścianie. Po pewnym czasie do klubu wszedł bardzo wysoki i niezwykle chudy człowiek. Musiało się porządnie rozpadać bo z jego płaszcza  i kapelusza wciąż jeszcze ściekał strumień wody. Zamówił coś i rozejrzał się po sali. Dostrzegł mnie i zaczął zmierzać w moim kierunku. Zdjął kapelusz i położył na stoliku. Był łysy. Jego twarz była podłużna i wychudzona. Kości policzkowe wydatne, a oczodoły głębokie. Przez jedno oko  przebiegała duża szrama, a samo oko było białe, pozbawione źrenicy. Nie pytając o zgodę usiadł i zaczął opowiadać. Głos miał niski o obco brzmiącym akcencie. Opowiadał długo o tym, że jest archeologiem i całe życie spędził na badaniu ruin starożytnej, zapomnianej przez świat cywilizacji. Znajdowały się gdzieś w sercu dzikiej dżungli. Ostatnich kilka lat spędził na badaniu świątyni. Liczne manuskrypty opisywały wizje i przepowiednie potężnego szamana i wieszcza. Jeden z nich szczególnie przykuł jego uwagę. Miał go ze sobą. Wyjął pożółkły i mocno nadgryziony przez czas kawałek pergaminu i delikatnie rozwinął. Był tam opis  Wielkiej Wojny. Była też data jej rozpoczęcia. 28 maja 2012…

6 komentarzy:

  1. Masakra w Syrii...
    http://www.pbs.org/newshour/bb/world/jan-june12/syria2_05-28.html

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.youtube.com/watch?v=TTnbEj7Z33s

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytat dnia "Dopóki wojna będzie uważana za występek, dopóty będzie fascynować. Gdy zacznie się ją uważać za wulgarną, straci na popularności"
    http://www.chronologia.pl/data-28-5.html

    OdpowiedzUsuń
  4. http://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2012/05/28/oredzie-z-ontario-28-maja-2012-licze-na-was-ze-mocom-zla-wypowiecie-wojne/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomnik ku czci ofiar wojny odsłonięto w Piekle...
    http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120528/POWIAT0105/120528891

    OdpowiedzUsuń
  6. Z ciekawości wpisałem w wyszukiwarkę tą datę z tagiem wojna, a powyższe linki są tego rezultatem. Na szczęście żadna wielka wojna nie wybuchła, z czego bardzo się cieszę. Niemniej sen był dziwny i niepokojący. Pewnie dlatego utkwił mi w pamięci.

    OdpowiedzUsuń