środa, 19 września 2012

Tabula Rasa... ?

Spojrzałem przez okno na rozgwieżdżone nocne niebo. Mrok rozświetlił samolot. Nie miał lewego skrzydła, a z miejsca w którym powinno się znajdować, buchały potężne płomienie. Samolot wpadł w korkociąg i spadał kierując się w stronę lotniska. Zniknął za wysokim wieżowcem i po chwili zobaczyłem błysk i  słup szaro-czarnego dymu. Spojrzałem na telefon. Ktoś próbował się do niego włamać. Oprogramowanie próbowało do tego nie dopuścić, ale nie radziło sobie za dobrze. Zostawiłem więc telefon i udałem się do innego pokoju. Usiadłem na wygodnym fotelu. 
Dopiero po chwili zauważyłem, że na kanapie naprzeciwko mnie leniwie wyleguje się ogromna jaszczurka. Przypominała trochę Agamę Brodatą o jaskrawo  pomarańczowo-zielonej barwie. Wielkością przewyższała jednak nawet Warana z Komodo. Uniosła nieco głowę i w niby uśmiechu pokazała wachlarz cienkich i ostrych zębów przypominających igły. Były czyste i śnieżnobiałe.  Nie chcąc prowokować gada do ich użycia, wyszedłem do kuchni. Był dzień. Spojrzałem przez okno. Na zewnątrz stał czołg pomalowany w barwy maskujące. 
Po jego prawej stronie znajdował się wojskowy Hammer, a po lewej  ustawiono kuchnię polową. Unosił się z niej biały dym. Wszędzie krzątali się żołnierze. Usłyszałem pukanie do drzwi. Otworzyłem i zobaczyłem Ją. Poprosiła mnie o czystą kartkę papieru. Zacząłem poszukiwania, ale nie mogłem żadnej znaleźć. Wszystkie były zadrukowane lub zapisane. Sprawdziłem w drukarce, ale kaseta na papier była pusta. Zajrzałem do biurka. 
Zacząłem przeglądać stare zeszyty, ale i one były zapisane, przeważnie nutami. Dostrzegłem w końcu kopertę, której nie zdążyłem wcześniej otworzyć, a leżała chyba od dawna. Rozdarłem krawędź cienkim sztyletem, a w środku znajdowała się poszukiwana czysta kartka białego papieru… 

7 komentarzy:

  1. oi...piekny sen
    Ou bonito sonho.

    OdpowiedzUsuń
  2. twój jezyk jest trundy. (seu inioma é difícil)
    sonhos...e eu gosto deste assunto (lubie ten temat)

    OdpowiedzUsuń
  3. A maioria dos estrangeiros considerado um idioma difícil polonês.

    Fragmento de uma antiga comédia polonesa. O herói dá o seu nome e local de nascimento :)
    http://www.youtube.com/watch?v=ftrqO-jkMpE

    OdpowiedzUsuń
  4. hello.
    I do not understand what you mean with this link?

    OdpowiedzUsuń
  5. You wrote my language is difficult.
    It is a part of old polish comedy. Main hero of this movie is detained by german's soldiers and asked for name, surename and birth location.
    This name, surneme and location is polish 'tongue twister'.
    I find tongue twister in portuguese :)
    "Tinha tanta tia tantã.
    Tinha tanta anta antiga.
    Tinha tanta anta que era tia.
    Tinha tanta tia que era anta"

    OdpowiedzUsuń
  6. Eu não disse sua língua é difícil eu disse seu idioma.
    A sua língua...essa eu não sei.
    Abraços amigos.
    Gosto do que você escreve...bons sonhos sempre.
    Adeus!

    OdpowiedzUsuń
  7. Interpretação errada, erro meu. Desculpe.
    Por enquanto :)

    OdpowiedzUsuń